Sunday, 5 February 2012

Short but Meaningful


hellooo your semua ! nie aku join lagi contest untuk ilangkan bosan aku nie ! okey , hari jek da dua kali aku join contest . haha ! korang ad x ? xde yeee sayang jangan sedihh tao ! mehhh cini tekan kat SINI untuk join contest nie . jangan malu taotao sayang semua !
syaratsyarat die :
klink gambar dibawah tao

korang try la join mana tahu menang kan ? mungkin hari nie hari bertuah korang kankan ! sayang korang !


my story :

nie kisah AKU dengan DUNIA aku :) one day , aku nie seorang yang kasar mungkin apa yang korang nampak dari luaran tetapi hati aku sangat lembut sekali kerana aku terpakse menutup kelembutan diri aku demi dibandar yang aku belum kenali lagi . Disini terlalu banyak perangai untuk aku kenali lebih dalam supaya aku TAK terjerumus zaman sosial kini . terlalu perit untuk aku berdiri sendiri di tempat baru ku kenali , teringit balik ke kampung tetapi demi citacita aku terpaksa berdiri untuk sendiri . Dalam beberapa hari , aku telah berdaftar ke kolej swasta untuk melanjutkan cita aku dan mencapai impian arwah ayah dan ibu ku ! walaupun hati meronta untuk lepas dari 'penjara' tetapi demi arwah ayah dan ibu aku sanggup tinggal di tempat baru nie . hari berganti hari untuk melanjutkan pelajaran . Aku telah ditempatkan hostel dengan orang yang aku tak kenali tetapi aku terlalu bersyukur kerana pelajar yang duduk sehostel aku adalahh orang yang sepatutnya disisiNYA . Hari berganti hari , aku kenali hati setiap housemeet aku . Mereka seperti aku ingit terbang bebas dan tetapi mereka mempunyai citacita yang setinggi langit menyebabkan mereka sanggup berusaha untuk mencapai citacita yang belum diluaskan . Di dunia yang aku baru kenal mempunyai perbagai pengaruh sampai aku tergelam dalam keseronokan tanpa aku sedar . Selama 2tahun aku di tempat baru bagi ku ia terasa seperti NERAKA kerana mereka yang terlalu taksu dengan keseronokan nie . Tanpa aku sedar sudah 2tahun aku bersendiri di dunia yang penuh onak duri nie tetapi ALLAH terlalu sayang kan hambanya dan die turunkan HIDAYAH kepada ku untuk mencari ketenang di dunia dan akhirat ! NURUL HIDAYAH terlalu banyak membantu aku untuk kembali jalan yang benar walaupun cara dia slow tapi aku bersyukur kerana DIA aku dapat kembali dan teruskan citacita ARWAH AYAH dan ibu ku ! ibu adik akn usaha walaupun adik xsepandai orang lain .

sampai sini jek aku punya cerita ! sebenarnya , aku xtahu nak cerita apa but aku still mempunyai cerita diri aku walaupun aku xpandai nak bercerita macam korang yang wangi tuuuuu =='

1 comment:

Miss Nadya said...

alhamdulillah..:)

nice entry dear..:)

gud luck dear..:)

senarai nama sudah di keluarkan di sini ::

http://www.nornadiah.com/2012/02/senarai-nama-join-short-but-meaningful.html